englishforallMai mult in singuratate inveti sa-ti croiesti acele ganduri sanatoase, care sa-ti aduca, pe langa sentimentul plenitudinii, si o mai buna comunicare cu cei din jur. Atunci cand iti plangi durerile adanc, le scoti din toate cotloanele mintii tale, de prin mai toate situatiile…Mai ales cand dragostea ta galactica iti intoarce un spate imens si intunecat, luminat fiind de o alta iubire elucubrata, si cambrata-n pod permanent peste voluptatile sale, volatile si reorientabile… Te scuturi bine de lacrimi, si-ti infigi picioarele-n…prezent.

Deschizi un blog, ca sa-ti asterni undercover sau in gura mare, exorcizarea demonilor torturii si intelepciunea la care s-a intamplat sa ajungi cu aceasta ocazie. Devorezi rafturile de entertainment psihologic de la biblioteca, afland cum sa-ti gasesti o alta toarta afectiva dupa un certain age…Se vede, engleza pe calculator mi-e mult mai elocventa la expusul termenilor delicati si afectati…

Incet-incet, iti deschizi: usa, ecranul, pagina, account-ul pentru socializare. Ca doar n-o sa stai mohorat, in asteptare, pana la adanci batraneti – desi chiar si atunci poate omul sa-si gaseasca sufletul imperecheat, intr-un licar amoros – sau doar n-o sa vrei sa bifezi necontenit single pe toate formularele vietii!…

Asa-mi spuneau si mie prietenele, la momente de rascruce, cand tare-as fi vrut sa ma fac mica, mica, in statura de furnica sau de gargarita-n zbor, cu motor. Si cand, ca tot omul prezentului, mi-am deschis si eu un cont de socializare pe internet…

Limba engleza trona in majoritatea conversatiilor…Avusesem eu destule ocazii inainte, ca sa vorbesc minunatul grai, dulce-alveolar. Mi-a fost prima iubire…pe langa martisorul colegului meu de banca , pe care mama mi l-a pastrat pana hat in adolescenta. Cand mi-am inceput un soi de jurnal…tot in engleza…

Dar engleza online ce ma invada pe acea pagina cupidonica, era putin diferita de cea pe care o aveam eu in creier si la degetul mic… Ma mai navaleau si turcii din ce in ce, in urma setarilor mele cu caracter de know-how super eficient, de nici cu iataganul nu-i mai asezam in tacere…

Pe deasupra, domnul Guogol, dragul de el, imi oferea schimbul de cuvinte in directia turca-engleza mai abitir decat in cea romana-engleza. Mi-am dat seama, intrucat alesesem la un moment dat ofranda unui poet. El cu poeziile, eu cu traducerea mirifica, pana cand mi-am explodat singura corespondenta…

Asa ca nu mi-a ramas decat sa ma scufund in meditații la engleză. Ca sa invat si limba turca – vorba scenaristei de film comic si romantic: keep your mind busy by learning new things. Doamna pretentioasa cum eram, parasita si pe cale de revigorare, mi-am gasit salvarea-n cursurile de engleza, totalmente online, cu posibilitate de zbor spre alte meleaguri, si de lucru individual any time… Caci engleza de unul singur, fara un profesor care sa-mi ia pulsul memoriei, este cam ca – ui are braders – turcul fara pistol

Mi-s dragi cuvintele, indiferent in ce limba le-as folosi. Si continui sa le adun in buzunar, aranjandu-le frumos. Las nemurirea sufletului in bratele filozofilor, mai bine, si ma  bucur de comunicare.

Text pentru concursul SuperBlog 2017

