Nu-mi amintesc sa-i fi dat vreodata zilei de 14 februarie vreo insemnatate aparte. Cum n-am avut prieteni sau colegi, cunostinte cu zile de nastere legate de ea, sau macar evlaviosi cu onomastici activate,  pentru mine e doar o zi de faurar, cu-n eventual semn ros’ in calendarul religios.

Asemeni Halloween-ului,  nici Valentine’s Day-ul nu m-a cucerit, asa, ca forma de manifestare sociala. Si nu pentru ca n-as simpatiza cu americanii, apreciindu-le lucrurile bune pe harta planetara. Dimpotriva, incerc sa fiu la curent cu realitatile de peste gard, si ma amuz grozav la stand-up-urile lor trump-comice, gasind actorii ca fiind geniali…

Nu pot spune insa, ca ma dau in vant dupa masti hidoase, coafuri si costumatii tenebroase. Ma intristeaza  pana la oripilare sa vad – cum mi s-a intamplat ultima data – machiaje vampirice pe fetele curate ale copiilor. Mi se pare ca omul se indeparteaza mult prea mult de  natura lui divina…

Ziua dragostei e in fiecare zi, atunci cand iubesti si traiesti cu adevarat. Inimioarele din zaharicale sau pluș, aidoma emoticoanelor internetice din cale-afara de expresive, nu pot accentua iubirea. Imi pare c-o ieftinesc, in incercari zadarnice de resuscitare sau substituire a ei.

S-ar putea spune ca sunt scortoasa si limoncelica – hm! debordez de creativitate etimologica – de la eventuale contre cupidonice. Nu le contest existenta in viata mea. Dar nici nu m-au zdruncinat intr-atat incat sa nu mai recunosc imitatia servila sau dragostea bombastica din jur.Un soi de sinteza a simturilor care explodeaza peste tot – de la mall-uri pana la facebook-uri – prin tot felul de produse iute-graitoare.

Lumea se pregateste pentru indragosteala ca pentru revelion Iar daca cumva se gaseste vreunul in deriva, insuficienta imaginativa sau hormonala, mesajele-matrita vin in ajutor, pentru ca manechinele sa poata astfel prinde viata.

Prilej de sarbatoare erotica ar fi oricand si oriunde, daca sau cand … Dar ce sa stiu eu si cine sunt de fapt, ca s-aduc obiectiuni? Noi sa fim sanatosi si la punga grosi!… 🙂 Happy Valentine’s Day!

