Despre orasul in care m-am nascut, se spune c-ar fi unul dintre cele mai frumoase din tara si ca ar merita sa devina, intr-un viitor apropiat, chiar capitala culturala europeana. N-as zice nu, contine multe spatii care-mi plac la nebunie, multe locuri prin care, daca nu mi-as purta pasii aproape zilnic, m-as sufoca. Ofera cu generozitate imagini inedite pentru fotografiat, filmat. Si pana la imortalizarea lor, n-as exagera daca multumesc lui d-zeu ca traiesc aici si-mi pot bucura sufletul obosit cu atata reala si naturala frumusete…Sincer.

Ar putea fi lesne centru cultural european. Am fost martora destulor evenimente artistice cu invitati fabulosi. Mi se pare ca exista chiar un cult al organizarii spectacolului artistic prin aport de calitate straina. Salile de lucru si destule spatii scenice asteapta des si avid arta gastilor, considerand-o uneori pe cea autohtona ca insuficienta sau poate inexistenta… Si uneori si este, nimic de zis, dar nu tot timpul. Avem si noi bastinasii nostri cu potential artistic ridicat – cel putin in sectorul meu, minat, de balet – cu care se poate crea spectacularul, fara probleme, cu doar cateva minime conditii… 🙂

Brasovul poate fi intr-adevar capitala culturala europeana, daca gazduieste in 2015 un asemenea concert Enescu, pe care l-am ascultat in transa alaturi de o sala preaplina de spectatori. Baader - Reduta Sau pentru un Baader de-acum o saptamana, spectacol de dans contemporan in care un singur artist pe scena iti capteaza atentia si-ti ia respiratia pentru interpretare si coregrafie. Jos palaria! – Centrului Cultural German si directorului de la Reduta care au facut posibila minunea si pe-aici, pe sub poalele de Tampa… Pentru promovarea spectacolului, in toate spatiile de marketing, mi-o tin insa pe cap…

Aseara bunaoara, la ultimul concert filarmonic brasovean din stagiune, orchestra s-a prezentat cat se poate de european, cu Alexandru Tomescu invitat special, in mod natural. Ma bucur ca nu mai trebuie sa ma deplasez din timp la Ateneul cu acustica-i inconfundabila, ca sa-i pot asculta vioara. A adunat in bis-Lautarul lui Enescu tot sufletul romanilor de peste veacuri… stranie chintesenta… splendida interpretare… Si as putea sa mai exemplific inca din puzderia de evenimente artistice, inclusiv de la Opera mea draga…

Da, omul sfinteste locul si-i construieste frumusetea materiala si spirituala. Imi place Brasovul si chiar sunt recunoscatoare ca pot trai aici. N-as pleca deloc… daca n-ar fi ploaia asta apocaliptica, unele entitati umanoide de interactiune, unele… Dar mai bine sa dau uscaturile la o parte, sa vad padurea, sa sorb frumusetea locului, sa ma axez pe ceea ce-mi e benefic aici si acum… 🙂

