IMG_20150624_112302Sã ai noroc în dragoste! Mi-a  spus bãtrânica de la poarta bisericii, întinzându-mi un buchetel de sânziene proaspãt culese. Mi-am lipit nãrile de parfumul lor suav, am trecut pleoapele peste zare si-am simtit un abur de drãgoaicã dansând…

Astã noapte s-au deschis cerurile, iar florile le-au rãspuns în corole parfumate, pulverizând magia dragostei peste toate vietãtile naturii… Si eu sunt vie… Si tu, si ei… Suntem cu totii ceea ce suntem – întru vesnicã aporie mistic-filozificã – dar nu suntem pe de-a-ntregul fiindcã d-zeu ne completeazã… unul cu celãlalt si El pe noi, pe fiecare-n parte… 🙂

E sãrbãtoare azi, chiar dacã din pãgânism citire, si lumea îmbracã ia româneascã. Ba chiar si barbatii, nu numai femeile, sunt pentru o zi artisti, care mai de care în (su)portul simbolului traditional românesc, upgradat în sãrbãtoare internationalã. Si de ce n-ar fi astfel? Îmi place la blouse roumaine chiar dacã poate fi lucratã în India, dintr-un bumbac chinezesc… E frumoasã si-o iubesc acum parcã mai mult decât oricând…

Recunosc cã am urât portul popular, pentru cât de schimonosit a putut fi in vremuri de restriste suvenirã. Recunosc cã îi urãsc si-acum pe cei care formeazã restristea-n vremurile astea de liberã luminã. Urãsc inclusiv poporul care uitã cum sã se mai poarte… Dar asa bãtut in teastã si coloanã vertebralã cum e el,  iesit parcã definitiv din gratia divinã, îmi dã totusi o chingã, ca sã nu cad de pe planetã. Un strop de sens, de senin si un minim de apartenentã…IMG_20150624_113009

Oricât te-ai globaliza si te-ai cufunda mimetic prin colturile lumii, oricât le-ai asimila valorile, tot rãmâne o fãrâmã din tine pe-aici, pe deasupra de tãrânã, printre cãmãsi, ii si sânziene… Nu poti iubi decât cu inima, iar inima ta are si va avea tot timpul tãu un jet sangvin pentru aici...

Sânzienele împrãstie încã picuri de suav în aer… Da, s-avem noroc în dragoste si sã ne fie cât mai trainicã!…

