Etichete

, ,


Pana se racoreste ziua, si pana fug umbrele, voi veni la tine, munte de mir, si la tine, deal de tamaie…

Va jur, fiice ale Ierusalimului, pe caprioarele si cerboaicele de pe camp: nu starniti, nu treziti dragostea , pana nu vine ea!…

Va rog fierbinte, fiice ale Ierusalimului, daca gasiti pe iubitul meu, ce-i veti spune?…Ca sunt bolnava de dragoste!…

Dis de dimineata ne vom duce la vii, sa vedem daca a inmugurit via, daca s-a deschis floarea, si daca au inflorit rodiile. Acolo iti voi da dragostea mea…

Pune-ma ca o pecete pe inima ta, ca o pecete pe bratul tau; caci dragostea este tare ca moartea, si gelozia neinduplecata ca locuinta mortilor; jarul ei este jar de foc, o flacara a Domnului…

Apele mari nu pot sa stinga dragostea, si raurile n-ar putea s-o inece; de ar da omul toate averile din casa lui pentru dragoste, tot n-ar avea decat dispret…
Biblia

Biblia open

Daca tot am parcurs de curand o perioada de timp, mai relaxata si religioasa, am rasfoit putin Biblia avuta la indemana. Mi-am amintit de cativa scriitori – unul cred ca e Cartarescu – care o si recomanda spre lecturare. Cartea cartilor este de fapt, un poem religios plin de adevaruri, pilde si povete care chiar merita citite.

Are un efect magic, linistitor. O deschizi indurerat – veselia si beatitudinea nu te trimit la ea din pacate – iti pune imaginatia si rabdarea la incercare, ca sa deslusesti sensurile versetelor. Si incet-incet descoperi…viermele care te roade la inima – cine n-are unul? – si vezi cum lucrurile iti licaresc altfel…Te indeparteaza fara sa-ti dai seama de tristeti si sperante desarte si intelegi cam cum ar fi mai nimerit sa simti, sa traiesti, sa iubesti…

Cred ca multi maestri ai cuvintelor s-au inspirat si continua sa-si hraneasca dragostea din Cantarea cantarilor. Si de ce n-ar face-o? In esenta lui, straveche, omul a ramas acelasi, chiar daca, in urma evolutiei sale si-a dobandit alti parametri sociali…

