Etichete

, ,


Am fost la evenimentul de la Biserica Neagra, un concert-slujba ce-si propunea sa imbine muzica lui Bach cu predica evanghelica. Vinerea Mare Oratoriul a fost la inaltime, si la propriu si la figurat. Ma asteptam sa vad corul si orchestra de camera in partea altarului, unde se desfasurau de regula concertele, dar am fost pana la urma placut surprinsa de cum s-a auzit si de sus, din fata orgii, gratie acusticii desavarsite a bisericii si a spectatorilor-credinciosi, per ansamblu decenti, usor-scartaitori si atenti.
Johannespassionrecitativ Predica, tradusa pe ecran, a fost o interesanta teza religioasa despre simbolistica rastignirii lui Isus – INRI, camasa necusuta si dintr-o singura tesatura specifica marilor preoti ai vremii, mielul de Paste, primula-floarea cheii cerului inflorita la fiecare impunsatura de sulita…
covoarerugaciune
La final, am primit toti o binecuvantare bilingva din partea celor doi preoti. Mi-am admirat apoi binefacatoarea pictura murala cu Fecioara Maria, contribuind impreuna cu ceilalti la donatiile bisericesti. In usa, predicatorul isi lua ramas bun de la fiecare in parte, strangand mainile senin si zambitor, in termeni de Auf Wiedersehen! sau La revedere!. Regret ca nu l-am felicitat atunci pentru predica-i frumoasa…o fac acum si din suflet ii felicit pe toti, organizatori, artisti, preoti…
Mi-ar placea ca asemenea evenimente sa-si castige dreptul desfasurator cu o frecventa mai mare. Au ramas destui la intrare, fara posibilitatea de a asculta muzica si predica de calitate…
peste geam
Ne trecem repede prin viata si e bine sa ne-o cultivam cu cat mai multe trairi divine. Iar prin spectacolele asemanatoare cu cel de astazi de la Biserica Neagra, te simti cu adevarat mai aproape de Dumnezeu…

Sa-I fim cu totii aproape, iar pacea lui Dumnezeu care intrece orice pricepere ne va pazi inimile si sufletele

