Etichete

,


ImageAstazi, Libraria Humanitas a avut onoarea  sa ma aibe de clienta primenita casual, in asteptarea evenimentului de carte programat. La Ce doriti?-ul domnului de dupa tejghea, am raspuns: O Maimuta, va rog! Si domnul s-a executat intr-o clipita fara sa-si ridice privirea de pe rest…

Cand am participat prima data la o lectura publica gazduita de Humanitas, n-a fost necesar sa cumpar cartea. Aveam Nostalgia lui Cartarescu, in format miniatural, cu file ultrasubtiri de Biblie – mult mai pe gustul meu decat proaspata ei editie – si nici nu m-a palit nevoia de autograf, imbulzita si forfotita din toate partile cum am fost, inca de la intrarea mea intarziata in anticamera evenimentului…

De data aceasta insa – ajunsa devreme pe unul din scaunele albe si imbietoare din salon – am avut timp sa rasfoiesc putin culegerea de articole a lui Radu Paraschivescu pana cand Ioana Parvulescu a deschis lansarea.

Am constatat ca nici co-prezentatoarea si nici insusi autorul cartii nu se pronuntau pentru culegerile de texte. Si nici eu...altfel, poate ca m-as fi incumetat la oares’ce Baroane cartaresciene… Dar aceste pagini culese din revistele Esquire si Prosport dezvaluie cu atata umor si calitate micile boli de tranzitie – se pare ca etern valabile la noi – incat merita sa fie citite.

Maimuta carpatina contine treizeci de astfel de articole – cu titluri care mai de care mai hatre  – dintre care unul, Cum ne botezam copiii, a fost ales spre lecturare. Intr-adevar, s-a ras in hohote, am ras si eu surprinzator, din toata inima…

ImageCa, desi n-aveam caciula, bondarul tot mai imi zumzaia pe langa urechile mele de artista cu nume…psihedelico-romantic-antic, de pe vremea lui Moliere…ImageCum sa te mai apropii de masa autografelor, dupa ce toate numele deochiate s-au aplatizat cu succes prin faina, pesmet, ou si iar faina si pesmet, sfaraind in snitzele gustoase, de le lacrimai si le salivai cu sughituri?…:)

Maimuta carpatina e deja un bestseller, nu mai trebuie sa i se ureze detenta la vanzare. Si chiar daca autorul surprinde tranzitia-n bolile dinafara arcului carpatic, mai mult decat dinauntru, cam de pe unde ne situam noi astilalti (sau poate de-aceea!?) – lectura e interesanta, reconfortanta… si o citesc intr-o veselie 🙂  

 

 

 

 

