Etichete

, ,


Deschid calculatorul si citesc despre trecerea in lumea celor drepti, a unei mari personalitati muzicale: Claudio Abbado
Intamplator a fost si dirijorul meu preferat de pe Mezzo. Era de o eleganta chiar rara, de o finete si expresivitate impresionante. Ii admiram mereu mainile, cu care trasa in aer fractali de sonoritate sublima…
Ramane Semyon Bychkov – pe care unii au avut poate norocul sa-l vada live, dirijand anul trecut la Festivalul George Enescu – ramane sa-mi hraneasca sufletul avid de muzicalitate, cu nimic mai potrivit artistic, sensibil si profund, decat Requiem-ul lui Verdi.
Cand sufletul mi-e cazut in pucioasa ascult un requiem si-ncep sa ma vindec putin cate putin. Mai e si Mozart cu Lacrimosa lui din messa si Brahms cu Ein Deutsches…Dar muzica lui Verdi, si in special inregistrarea de mai sus cu Calleja si mezzo-soprana din Rusia mi se pare, ma ucide si ma invie la loc mai puternica…
Da, am crescut cu sunetul de orga duminicala in urechi, pe care nu mi-l poate fura uitarea; ma reculeg in acorduri religios-artistice…Mi-e dor de concertele verii de la Biserica Neagra…

