Intotdeauna mi-a placut perioada asta din an, cand troneaza spiritul Craciunului… Care mai de care il reprezinta in fel si chip, manifestandu-se cat mai rasarit in mot, si duios in suflet. Serbari peste serbari, cadouri peste cadouri,.. si buget :) , mesaje craciunesti despre Cel Ce Se Naste-n Iesle, trase la indigo tehnologic – toate iti inunda fiinta de bucurie. Inclusiv urarea de Sarbatori fericite! care devine cu succes si stima nonsalanta, salutul strainului de prin magazine, autobuze, strazi, in cadrul diverselor socializari urbane si ciocniri comunicative… 

E ca un virus pozitiv, acest Noel, o veselie epidemica ce cuprinde toata suflarea comunitara si germineaza apoteotic in spectacole de gala si Weinachtskonzerten,sie sich. Precum concertul din aceasta seara, pe care am avut onoarea si-n acelasi timp norocul scapatat din ceriuri, sa-l ascult.

Am mai scris despre meloterapia mea si sound-ul orchestral al Filarmonicii, generator de fidelitate in extremis. Caci cu buna dreptate se epuizeaza biletele cu mult inainte de reprezentatie. Concertul de Craciun din seara asta – a carui pagina internetica a fost tocmai ce decat inlocuita cu Sarbatori fericite! – l-a avut la pupitru pe Constantin Martinez-Orts iar in manifestare solistica vocala, o cantareata de exceptie Anca Parlea  (violonista la Filarmonica, dar si cantareata de jazz si coveruri)…

S-a cantat Strauss in polci, tunete, fierari – fluierari si vieti (noua) waltzuite de artist, :) cu soricei printre craciunitele de pe marginea scenei – o puzderie de ghivece, excelent aranjate – in finaluri magistrale de muzica de film :) . Pe aripile sonore, s-a servit sampanie personalitatilor din sala sau poate pur si simplu spectatorilor exemplari; s-au adus elogii, s-a aplaudat la bagheta dirijorului in trici-traci-draci, au erupt artificii spre final, fumegand inca la bis, peste jingle-bells… S-a creat atmosfera mult asteptata de public, de sarbatoare, destindere si vis…

Am aplaudat si eu, cu palmele shic dantelate :) intr-o mare veselie – chiar daca Strauss imi este alergizant de frunte pe tot timpul anului, nu numai la inceput si chiar daca n-a venit Hrusca sa colinde romaneste, cum mi-ar fi dictatu gustul meu craciunesc … Mi-a placut transpunerea orchestrala a colindelor de-aproape si din departari; si in special interpretarea Ancai pt toate All I Want for Christmas is You -urile cantate si mulate pe sufletul meu.Image

 Merry Christmas! – great musicians and soul friends in music – Happy New Year!

