Etichete

, ,


Image

Merg pe strada si oricat as fi de suparata si cu privirea sub talpi, nu pot sa nu privesc cerul si natura din jur. Imi ghicesc sufletul in norii alburii, lipiti pe imensitatea albastra, uneori clara, sticloasa, alteori densa ca stofa de palton. Vad un varf de copac, o ramura frumos scrisa pe cer, o coama de deal ca de munte;  gradina aranjata a unei case ce ma face sa-l invidiez pe gospodarul estet, o alee de parc ce ma bucura si ma noroceste ca locuiesc intr-un oras laudat de toata lumea…

Sigur, n-o sa vad nicioadata aburul de soare din fotografie – de-asta exista internet si fotografi talentati si fb friends – dar tot pot sa scormonesc in jurul meu dupa o raza insorita subtire din panza de paianjen. Caci nu-i acelasi lucru retina fixata pe-un ecran, cu retina-n spatiu real. Simti altfel, ca parca esti viu cu tot corpul tau fizic, nu existi numai virtual cu creierul sau partea ta de corp ce tine de psihic. Nu degeaba spun oamenii de stiinta ca gandim cu corpul, dat fiind faptul ca psihicul nu se poate detasa de fizic. Creierul transmite in acelasi timp semnale si in corp dar si in aria lui acoperire etajata 🙂 prin tot felul de SNC-uri, cabluri si piulite, de nici nu poti sa te repari si nici sa chemi instalatorul…

Prin urmare nu-i acelasi lucru sa asisti la un concert Live sau sa-l urmaresti cu ochii bulbucati printre gene la smartphone-ul din dotare, oricat de smart ar fi el. 🙂  Mi s-a intamplat si mie sa filmez vreo coregrafie in sala de spectacol si sa ma intrebe colegii: „cum a iesit sisson-ul pe croise, ca mi-a alunecat pointe-ul asa de tare pe scena?!” A iesit ca de pe camera video, neobservabil la alunecare si fara sa lase urme in capul meu concentrat pe butoane de zoom si reglarea luminozitatii…

De aceea imi place sa vad si sa ascult live – mai degraba si pe cat posibil – toate spectacolele si concertele; live, nu inregistrate. Sunt cu totul alte sunete si vibratii, mult mai benefice pt SNC-ul meu obosit si iubitor de requiem-e aeternam… in sfarsit, benefice, daca am norocul sa ma asez printre melomani si parfumuri (fine cat de cat,nu neaparat), si nu arome din gradina usturoiata a bunicii…ca atunci ma intorc la internet ca sa ma binedispun…

