Etichete

, ,


Ieri a fost o zi superba, plina de soare si strabatuta in repetate randuri de-un fior ciudat. Nici nu m-am mirat cand intamplator am deschis televizorul si o femeie usor gusata povestea despre exploziile cosmice. Le-am interceptat precis in sufletul meu dotat cu cili iubitori de natura, asemeni batranilor bolnavi de reuma, care reactioneaza prompt si dureros la cea mai mica schimbare a vremii…

Mi-au revenit in minte gardurile primavaratice, de vegetatie uscata din copilarie, mirosul pamantului negru si umed, combinat cu fumul lemnului ars, venit din gradinile caselor…si imbinat cu parfumul buchetelor de zambile si frezii primite in dar – garoafa de la Opera n-are miros, dar surade semeata in vaza pe langa celelalte surate, cu ale ei fuste in falduri galbene, crete si tivite cu mov…

Seara, la concertul de joi al Filarmonicii, m-a patruns inca de la intrare, mirosul de parchet vechi din copilaria mea de balerina-ghiocel. Dansam in serbarile-spectacol, taman in aceeasi sala a oglinzilor de la Casa Armatei, unde acum se tin concertele, cu scaunele dispuse la fel, cu aceleasi draperii, coloane, candelabre bogate scurse din tavanul modelat in culori sobre…Muzica lejera, reconfortanta, cum ii sade bine unui concert destinat Femeii, m-a purtat pe meleaguri nord americane de dans cantat doar la pian si percutie. In partea a doua, zece suflatori mi-au amintit de Mozart, Gounod, Mascagni, Rossini si Piazolla…

Azi, ultima Baba si-a lasat cojocul de peste oras – nu pentru mult timp, dupa cuvantul meteorologilor – dezghetand derdelusul din parc cu cel mai frumos soare de pana acum. Si daca tot ma napadisera exploziile de toate felurile, m-am gandit sa-l solarizez si pe Rufus intr-o plimbare. L-am echipat cu hamul felin si l-am calatorit in geanta Tommi pana la mesteacanul lui din parc – deja favorit pentru a doua oara. O pereche de adolescenti topiti pe banca si trei trecatori grabiti nu l-au observat mai mult de-un zambet. Noroc! Iar colega mea, ce ne-a dirijat si tinut companie, m-a asigurat ca n-o sa ma dea la ziar, ca pe ultima baba frantuzita ce-si scoate odorul la cules de informatii…

Savoare irezistibila de primavara!!!

