Etichete

, , ,


Azi e Baba mea si dintre cele de pana acum, s-ar parea sa fie cea mai calda si insorita. Timpul meu bun mi-a batut usoare semne-n usa, iar eu i-am deschis-o larg, cu inocenta pe care o are un copil atunci cand i se spune: daca esti cuminte, ai sa primesti ceea ce-ti doresti mai mult si mai mult. Ziua inca nu s-a terminat – si nici anul, bineinteles – si nu m-ar mira ca pana deseara vremea sa se schimbe radical, iar maine sa creasca iar nametii slujind crivatul nedus…

Anul trecut…a fost anul care mi-a luat-o pe mama…si-n ziua in care s-a-ntamplat, s-au perindat toate anotimpurile la intervale uimitoare de timp…am ramas afara o bucata de vreme, in biciuitul picaturilor de ploaie si ninsoare, in suierul vantului greu, innorat, negru, alb, in razele soarelui ce razbeau frant printre peticele de cer crapat…la coltul strazii o batranica mi-a intins doua maini de zambile albe, pe care le-am luat sa-mi tina de cald in suflet…la inmormantare ne-a facut onoarea sa ne fie alaturi, o prietena devotata ce purta in pantec o noua viata…una pretioasa se ducea, alta, la fel de draga si de pretioasa se pregatea sa vina…coplesitoare combinatie a naturii!…

Si-a intrat in lume Rebeca, intaia floare din familia ei, lumina ochilor celor buni si iubitori, indreptati spre ea – deja de trei luni – si neobositi s-o ocroteasca toata viata de-acum incolo. Intaia floare, frageda, firava ca toate florile pamantului de primavara, cu tulpina subtire, petale stravezii si miros timid, pamant care le transforma destul de curand, in adevarate explozii de culoare si parfum. Intaia floare, bucuria vietii intr-un suflu nou si pur…

Bine-ai venit, Rebecca, sa-ti traiesti destinul in dragoste si senin!…

psi a scris si ea despre Intaia floare – si o dolcissima de fetita – impreuna cu cei inscrisi in tabelul ei.

