Etichete

, ,


Am ramas cu regula de duminica in Duzina de cuvinte de a reposta un text mai vechi scris pe blog. Ma gandeam sa lansez – mai mult sau mai putin legat de post – si o intrebare catre puzderia de iubitori ai dansului si vizitatori ai acestui blog:

Daca ai avea in fata ochilor o revista despre dans, ce anume ti-ar placea sa descoperi in paginile acesteia?

Ti-as fi recunoscatoare, draga cititorule, daca ti-ai gasi doua minutele libere ca sa-mi si raspunzi. L-as intrece pe Rufus in curiozitate si m-as da de trei ori peste cap ca sa-ti implinesc dorintele. 🙂

––––––––––––––
Uit de fiecare data, dupa o pauza mai lunga timp, cum e sa-ti simti fiecare fibra musculara intr-o tensiune benefica. Si o iau progresiv cu studiile clasice de intretinere. Balerin fiind, nu te poti dezlipi de ele si trebuie sa le dansezi ca pe-o rugaciune zilnica.
Incepi usor cu miscarile de baza si le dezvolti pana te regasesti in forma optima de stagiune. Mai ales daca nu ai chiar 20 de ani. Doamne, imi amintesc ca in adolescenta nu faceam nici macar febra musculara, daca vacanta era scurta de primavara, de doua saptamani…
Asa ca recurgi la tehnici ajutatoare de Pilates, mai intai, ca sa nu te sfarami la bara. Cea orizontala bineinteles si dubla, din sala de balet. Te mai uiti in oglinda – din profil mai mult, sa nu-ti vezi cozonacii din talie, duzina de savarine si mousse aux chocolat-ul de ieri, scurgandu-se pe femur in jos, de pe fese pana la calcaie. Nu vrei sa crezi ce-ti spunea odata cineva, ca draga, esti buna de spion, ca-ti stergi urmele singura. Trebuie sa recunosti ca avea dreptate…intr-un fel.
Mai privesti pe geamul aburit la ploaia de iarna, si-ti pare rau ca nu vezi stelutele de gheata, pe care altadata le topeai cu fruntea imbrobonata de entuziasmul dansului. Acum nu te mai infigi in studii ca berbecul inainte, ca nu vrei toate entorsele de pe lume in picioarele tale. Gandesti. Simti cum iti pocneste iliaca in pasiunea miscarii si te linistesti brusc.

Nu stiu altii cum sunt, dar eu ma detasez complet in sala de balet, de toate problemele cotidiene. Indiferent ca sunt la studii, repetitii, sau la orele de curs. Nu mai e nicio demonstratie revolutionara in capul meu, nici circ politic sau prostitutie artistica, niciun divort, nimic. Sunt doar eu cu oglinda mea in fata, cu muzica – si zilele astea imi gadila urechea una in sfarsit savuroasa – doar eu cu celelalte corpuri dansante si atat…
–––––––––––––-

