Etichete

,


Calculatorul imi face figuri. E tot mai des buimac, blocat si nu-mi onoreaza comenzile. E clar, trebuie schimbat. 🙂
Am citit la Hapi despre eterna dragoste. Si pentru ca nu am reusit sa-i postez un comentariu, ma consolez cu o scurta editare de post. Cum as putea sa n-o fac? E un subiect valabil vesnic in univers si toti avem cate ceva de adaugat sau de repetat, dupa trairile noastre sau ale celorlalti.

Mi-am amintit o replica de suflet dintr-o piesa de teatru, ce asemana dragostea cu un nou-nascut – si iubitii, cu parintii lui evident – pretiozitate fragila, pe care, daca n-o ingrijesti mereu si atent, aceasta moare. Si ma gandeam si eu ca toata lumea, ca oricat am fi de potriviti unul pentru celalalt si oricata pasiune am simti la inceput, daca nu ne implicam suficient, daca nu lucram la constructia relatiei – chiar ca la un edificiu, sistematic, progresiv, pe etape – nicio dragoste nu dureaza.

Sigur ca la inceput te paleste o flacara imensa, care te mistuie pe toate partile, te topeste ca pe-un metal in furnalul hotarat sa scoata ceva din tine, sa iei forma dorita de d-zeu. Focul scade apoi cu timpul, iar daca-i supravietuiesti, il poti face sa arda mocnit inca multa vreme. Depinde de ceva inefabil, o sincronizare foarte fina, magica, de echilibrul precar dintre a darui si a primi, de empatia cea de toate zilele, de o educatie permanenta intru pastrarea calitatilor sufletesti, de nondependenta si respectul pentru valoarea si spatiul celuilalt, etc…

Dragostea evolueaza si ea odata cu noi si transformarile noastre. Nu putem ramane la fel ca la inceput, timpul trece peste noi, lasa urme pe dinafara si ar trebui sa aduca intelepciune pe dinauntru. Si aceasta nu se obtine fara suferinta, aidoma fericirii de a iubi, vorba lui Woody Allen:

To love is to suffer. To avoid suffering, one must not love. But then, one suffers from not loving. Therefore, to love is to suffer; not to love is to suffer; to suffer is to suffer. To be happy is to love. To be happy, then, is to suffer, but suffering makes one unhappy. Therefore, to be happy, one must love or love to suffer or suffer from too much happiness.

Nu toti suntem dispusi sa platim un pret pentru fericire, ne place mai mult sa primim decat sa oferim. E mai simplu, comod si fara suferinta sa-l asimilam pe celalalt modelandu-l dupa nevoile noastre…

