Etichete

, ,


Un motiv pentru care nu imi sterg contul de pe Facebook este ca pot gasi virtual, inaintea realitatii si nu neaparat in substituirea ei, multe idei de suflet. Nu putini folosesc contul pentru promovarea articolelor, cartilor, spectacolelor, diverselor evenimente, produse si servicii. Asta nu inseamna ca-mi tradez prietenul salvator si a toate stiutor Google. Dar mi-e foarte la-ndemana sa tin legatura, chiar daca in mod aleatoriu, cu anumite surse de informare.

Am prieteni si fosti colegi de scoala plecati departe, pe care se intampla sa-i intalnesc mai mult in acest spatiu si a caror conversatie ma bucura de fiecare data. Am posibilitatea sa fiu in preajma unor oameni de calitate, la a caror judecata tin foarte mult si pe care nu-i pot intalni prea des in realitate…

Cand are loc cate un eveniment de interes general – cum au fost demonstratiile din Piata Universitatii si din tara – my FB friends se unesc in reactii si atitudini in asentimentul meu. Imi pot aduce lamuriri acolo unde am dubii sau imi completeaza – da ca nu chiar substituie cu succes – stirile tv, de exemplu…

In seara asta mi-au placut cuvintele de poezie tastate in rezonanta cu gandurile mele:

Scrisoarea a X-a
Valentinei Drăghescu

softul facebook a trimis următoarea sentinţă inatacabilă:
„nu poţi crea o relaţie cu tine însuţi!”

în venele mele circulă
Absenţa
cu milioane de atribuiri
cu un fel nou de a produce turbulenţe interioare

pe fluxul de ştiri se înşiruie conturile tot mai grase ale virtualului
ca un sistem de măsurat lipsa de sensibilitate şi profunzime

e mult mai profitabil pentru acţionarii facebook
să ai relaţii cu Necuratul ori cu atâtea şi atâtea false închipuri
numai cu tine însuţi nu
numai cu tine însuţi nu

de parcă în interiorul tău sunt numai fiare şi obiecte
de parcă în inima ta ar fi numai maşinării care încarcă şi descarcă
ÎNTUNERICUL
cel mai scump şi mai fin

e mai uşor să fii altul
decât tu însuţi

e mai greu să priveşti în ochii tăi
cum vine
SFÂRŞITUL
tot mai ademenitor

Dan Mircea CIPARIU

*din volumul „singurătatea vine pe facebook” de Dan Mircea Cipariu, cu desene de Mihai Zgondoiu, în curs de aparitie la Brumar Editura.

