Etichete

, , , ,


Am vrut sa scriu despre hora romaneasca. Poate pentru ca ma napadeau gandurile asezonate cu 24 Ianuarie, iar un strop de patriotism sau o lacrima, n-as putea spune ca nu ma caracterizeaza. Sau mi-era dor de-o hora jucata – ca tot i-am invatat pasii pe unii si pe altii, sperand alaturi de ei sa-si treaca nunta cu brio…

Sau poate cugetam doar la hora noastra romaneasca, socio-politica, la cum nu seamana ea cu a nici unui popor din lume. Cum nu se aproprie ea nici cu slujbe de polemica sau dezbateri constructive. Cum o tropaim pana la naduseala, chiar daca ne ia voma pe sus, fara s-o schimbam, cu strigaturile aferente graiului zonal…

Dar gandul ca-n acest weekend plec la Bucuresti pentru finalizarea cursului Scenart, mi-a risipit hora din cap si m-a lasat sa ma scurg in amintiri…
Cele zece zile din decembrie anul trecut, au fost cu-adevarat o binefacere pentru mine. Pe langa ceea ce-am invatat si conditiile excelente de cazare – aproape de Piata Romana, la Hotel Howard Johnson, unde s-au tinut si cursurile – am petrecut seri minunate, vizionand cate-un spectacol de balet, sau musical, teatru sau expozitii de arte vizuale, conceptuale. Nu ne venea sa credem – mie si colegei mele din Brasov – ca am avut norocul acesta in fiecare seara! (ONB,T.Comedie,Metropolis,Odeon,TNO-Galeria…) Lucruri frumoase ce nu se petrec atat de des in orasul nostru (unele chiar deloc).

Si pe buna dreptate, Bucurestiul e mereu plin de evenimente artistice deosebite, dupa care am tanjit intotdeauna. E firesc sa fie asa; daca nici aici nu se petrec, atunci unde in alta parte din tara? Mi se pare insa, o diferenta uluitoare intre viata artistica de-aici, generata de ritmul si multitudinea acestor evenimente si cea din alte orase. Brasovul, de exemplu, duce uneori lipsa de mentalitatea si logistica din spatiile culturale bucurestene. Sunt convinsa ca daca le-ar avea, le-ar transforma vizibil in spectacole de mai mare calitate…

Chiar daca zilele astea, evenimentele principale sunt de alta natura, ma bucur ca vizitez scurt capitala, si sper sa fiu la fel de norocoasa ca data trecuta, sa-i pot simti din nou pulsul artistic…

