Etichete

, ,


In lumea profesionala din care fac eu parte cuvintele sunt miscarile coregrafice, iar corpul uman reprezinta instrumentul lor de scris. Baletul nu este altceva decat poezia de pe scena sau povestea pe care o spun dansatorii. Si nu singuri, ci incadrati intr-un un mecanism artistic complex si ajutati de un sir intreg de mijloace tehnice auxiliare – muzica, lumini, costume, decoruri, podiumuri practicabile, efecte scenice etc.

Autorul poeziei, coregraful spectacolului foloseste tehnici de constructie poetica sau narativa, ca orice alt autor. Si intampina cam aceleasi probleme de limbaj de exemplu, de transmitere a ideii, de punere in fraza. Numai ca in plus, acesta depinde enorm de comunicarea cu dansatorii, de expresivitatea miscarilor lor, de calitatile lor fizice si de instrumentarul tehnic auxiliar. Ca sa nu mai vorbesc de bugetul financiar, insumand toate cheltuielile necesare etapelor realizarii spectacolului, de la schita pana la produsul artistic finit. Un spectacol se creeaza si se lucreaza in echipa, nu de unul singur, iar in spatele lui se afla o intreaga industrie…Mda…

Ieri, a fost prima zi de lucru pt mine, in ceea ce priveste sala de balet si activitatea mea conexa – am spus despre mine la About ca predau Balet si Pilates. Si am avut placuta surpiza sa vad unele imbunatatiri pe care le asteptam de mai bine de un an. Nu stiu acum daca n-au venit cumva prea tarziu. Oglinzile s-au pus abia de cateva luni iar bara fixa la sfarsitul anului trecut. Am lucrat mult timp in conditii scomode – cum ar spune italienii de pe unde am mai lucrat si care nu si-ar fi lasat clientii nici mici, nici mari, sa le cunoasca.

Si grupele mele s-au rarit treptat – evident si din alte motive, ca lipsa promovarii cursurilor sau lipsa prezentei mele fizice directe 🙂 – culminand cu luna decembrie cand m-am specializat la Bucuresti intr-ale organizarii de spectacol si a ramas ca-n sala sa bata vantul. Asa ca ar trebui s-o iau iarasi de la zero – dac-as mai avea putere – cu cea de-a treia sala de balet ca locatie, pt a-mi putea reface structura activitatii de pe langa Opera Bv.

Imi place sala de balet, in general, oriunde s-ar afla aceasta. Este un laborator special in care-ti pui gandurile, stiinta, imaginatia, talentul, intreg potentialul tau de om care are de-a face cu arta dansului. Acolo se coace mereu cate ceva si uneori chiar merita sa faci toate sacrificiile pt acel ceva.

