Etichete

, ,


Am cules de la Ana Matei una din ideile lui Seth Godin. A fi placut de toata lumea te face banal. Celebru pt ideile sale de marketing, are o pagina cu un design deosebit pt cartea sa Vaca Mov. Nu stiu daca o voi citi vreodata – fiind o carte de specialitate – caci ca o lenesa ce sunt 🙂 si fara de rabdare, prefer sa frunzaresc extragerile de incredere ale altora si sa-i urmaresc numeroasele scurte si pline de esenta postari pe blog.

Deci, daca vrei sa fii pe gustul tuturor, ar trebui sa-ti doresti sa fii cel care nu iese din comun cu nimic, un om obisnuit, neoriginal, tern. Cum am putea sa ne dorim acest lucru cand toti credem despre noi ca suntem unici, deosebiti si importanti? Si chiar suntem, natura nu ne-a creat identici, nici macar in aceeasi camasa uterina. Existam fiecare in felul sau.

Dar ne construim lumea asemanandu-ne in idei, comportamente, atitudini. Dintr-o lume generala si imensa conturam altele mai mici si mai aproape de noi. Aidoma elefantului transat din pilda guru-indiana. Noi vedem bucatica noastra, nu toata silueta elefantina si ne cream specificitati – de toate felurile sociale, profesionale, zonale etc – de acolo de unde suntem, actionam, ne simtim bine si intelegem ce se intampla cu noi si in jurul nostru.

Si le transmitem prin imagini si ele foarte variate. Ne place sau nu, cea mai rapida si concludenta este imaginea fizicului incadrat in fashion , care taie si spinteca de mama focului. Pana sa deschizi gura ca sa pornesti suvoiul de cuvinte alese, ceilalti te vad si te estimeaza rapid la o prima mana. Vad daca faci parte sau nu din lumea lor sau decid daca merita sa-ti acorde sau nu timpul lor pretios. Traim doar intr-o societate de consum si marketing. Ne vindem propriile imagini. Si cum inovatia si incalcarea regulilor sunt absolut necesare pt a fi remarcat, este prin urmare, obligatoriu sa fii excentric daca vrei sa razbesti in ea.

Dar se poate intampla sa interactioneze in imagini de gen si persoane ce provin din lumi cu specificitati diferite. Se naste atunci o discrepanta cu efecte negative. O excentricitate gratuita care nu vinde nimic bun de luat in seama sau cel putin nu pe gustul audientei majoritare, producandu-i o anume intoleranta. O extravaganta considerata atac la bunul simt si zona de confort

Suntem aruncati in iuresul vietii cu libertati si judecati de valoare pe care ni le asumam sau nu in functie de natura noastra. Limita dintre individual si general, privat si societal, devine tot mai fina. Conteaza cat de mult vrei sa realizezi si cat de mult esti dispus sa participi la jocul societatii, respectandu-i regulile…

Anunțuri